Thursday 11 August 2016

ENTRI 9: Tips Ubah Rutin

TEKS: Raihan Noordin
Foto : Raihan Noordin

Haluuuuuuu!!!! Haluuuuu!!!

upss...Assalamualaikum! Apa khabar pagi ni, alhamdulillah pagi ni kak ann nak share yang sejak sebulan lalu kak ann perlahan-lahan ubah rutin harian.

Dedulu rutin pagi kak ann, bangun awal pagi terus bersiap apa yang wajib dan patut. Solat, siapkan anak ke sekolah, bekalan, kemas sikit-sikit, dan siapkan diri terus ke office. 

Sehinggalah kak ann mula berbisness, awal pagi biasanya kak ann masukkan parcel yang dah siap di packing sebelum tidur, baca dua tiga potong ayat quran beserta terjemahan atau hadis atau input motivasi, 

Sebab input ini sangat penting bukan sahaja untuk diri sendiri tapi juga untuk dikongsi dengan team agent QRNC kak ann. Menjual memerlukan semangat dan daya tindakan yang kuat, bukan semua orang boleh menjual, dan bila dah menjual bukan semua orang boleh sentiasa bersemangat untuk menjual. Jadi penting input sebegini untuk bantu sesama kami sentiasa rasa beradal dalam jemaah dan konsisten dalam jihad bisness. 

Itulah rutin 1


Sebelum ni kak ann jarang exercise , terasa saiz L atau XL ni dah sesuai dengan kak ann, lagipula semenjak berbisness rasa macam masa tu sangat berharga, bila ada masa rasa nak rehat santai saja. Aduh duh sehinggalah rasa badan membesar bagai johan dan perasan saiz baju XL pun dah mula ketat! terpaksa beli baru yang 2XL !

Huwaaa oh TIDAAAAK!!. 
almari kesayangan di office,
Makanya sejak sebulan lepas selain naik tangga (ikuti entri sebelum ini) kak ann akan ambil masa 20min workout di pagi hari atau dimalam hari, 
Rutin 2
Alhamdulillah dah dapat konsisten tau setiap hari minima mesti 20min workout. Tips nya, buat yang mudah dulu sehingga konsisten dan barulah tambah sedikit demi sedikit. 

Port Baru workout dirumah, Lepas packing dan semestinya SOLE mesti ada untuk detox!


Dan yeay!! Alhamdulillah harini baju yang dibeli bulan puasa haritu yang kononnya nak pakai waktu raya dengan XL sudah dapat di sarungkan yahuuuu!! 

Kalau nak tahu masa raya haritu cuba pakai tangan pun tak boleh nak masuk,! huhuhu sedih tuhan saja yang tahu... kak ann pasti sesetengah anda pun pasti pernah lalui ini kan, Akhirnya mula beli baju saiz besar sedikit dan lama lama kita akan terus selesa, Oh No No!!. 

Jadi sejak hari itu kak ann dicabar en suami, eh mana boleh jadikan! ? maka bermulalah perubahan rutin yang tidak sihat dulu kepada yang lebih sihat.

Doakan kak ann istiqomah ya! kalau boleh nak saiz L masa anak dara dulu hihi. Aminnn

XL Yeah! Baru lepas ambil 3biji Ige untuk kecerdasan minda, 




Psychologist
Konsultan Qaseh
012 9321 366

No comments:

Post a Comment