Tuesday 9 August 2016

ENTRI 5: Sabar ya Buk!

Teks  : Raihan Noordin
Foto  : Raihan Noordin

(Surah Ali-Imran : 200)

"Wahai orang-orang beriman! Bersabarlah lamu menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara kebajikan, dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan,dan bersedialah dengan kekuatan pertahanan daerah-daerah sempadan serta bertakwalah kamu kepada Allah supaya kamu berjaya mencapai kemenangan". 



Tulis entri ini dalam keadaan lapar, menunggu rakan untuk sama-sama keluar makan tengahari di tingkat 15 (sambil melihat view Stadium Shah Alam dari atas).


Terima mesej dari agent , yang mengeluh kerana pelbagai promosi dah dibuat, masa dan tenaga sudah habis semata-mata untuk pastikan ada sale dan kadangkala modal kesana kemari sahaja pun sudah entah kemana.

Tiada terapi lain bagi kak ann untuk bantu agent ini, walaupun sebagai manusia biasa dan pernah menjadi agent dari bawah dulu sangat faham apa yang di laluinya. Memang penat dan DOWN.

Mari renung semula ayat di atas, Kebiasaannya sebuah perniagaan yang baru bertapak serta merta tidak dapat keuntungan, Situasi diatas sebenarnya lumrah bagi agent agent yang masih baru sebelum menerima bonus 3 angka 4 angka 5 angka. Sabarlah kerana ia dijanjikan Al-Khaliq untuk kita sebuah kemanisan dan kejayaan .


Percayalah dia sedang melihat 'iman' keyakinan pada kekuasaanNya dalam memberi rezeki pasa sesiapa yang dia kehendaki, Lakukanlah dengan gembira , tanamkan dalam minda   'Dia sedang melihat usahaku, kasihNya ada bersamaku, untuk mendapat hasil masakan hanya duduk berteleku"


Tahniah anda hambaNya yang hebat kerana punya minda Sihat insyaAllah Jasmani yang HEBAT!. 


Ige-Makanan Kecergasan Minda Sekeluarga

SOLE - Garam Mineral Semulajadi untuk tubuh badan dan minda


Raihan Noordin
StokisQaseh
Psychologist
012 9321 366

No comments:

Post a Comment