Saturday, 27 August 2016

ENTRI 36: PASRAH BERNIAGA

Seharian harini dari jam 7 pagi jiwa bergejolak mahu menulis. Berkongsi training sejak Jumaat dan bersambung hingga ke hari ini.


Otak kak ann sangat sarat, membuatkan jasmani turut letih. Namun semangat langsung tidak pudar, Malah semakin membara, Tak kisah apa berlaku, sekarang kak ann melangkah dengan lebih pasrah.

Ye


PASRAH :

Pasrah bukanlah bermaksud, putus asa. Pasrah bagi kak ann dari titik O hingga ke titik O lagi satu membulatkan tekad dan tawakkal kepadaNya dalam masa sama terus berjuang dari titik O ke O lagi satu.


PASRAH:

Seringkali kita merancang dan bersemangat berusaha melakukan pelbagai perancangan, dengan sedaya usaha namun perancangan itu hanyalah medan cubaan bagi kita, kerana peracangan hakiki adalah dariNya.

PASRAH :

Apabila pasrah bermakna kita tidak perlu risau tentang apa yang belum berlaku dan bagaimana hasilnya. Kerana janji Allah swt itu pasti . Syarat kita memegang keimanan dan keyaqinan kekuasaanNya dan IzinNya adalah mutlak. Buat saja kerja kita,



Alhamdulillah. Alhamdulillah... Lailahailla anta subhanakainni kuntu minazhholimin.

Dalam kesaratan menghadam ilmu dalam training tadi, waktu launch sejam diselitkan dengan merekod order order dari agent yang tidak putus, Doakan kak ann dapat mencari pembantu yang jaga solat , mahu belajar demi memberi sumbangan pada yang lain uruskan stok dan order supaya kak ann boleh maju setapak lagi.


CORETAN ISYA'

FB : Raihan Qaseh