Thursday 18 August 2016

ENTRI 24: TIPS PUJUK ANAK FAHAMI IBU BERBISNESS : 'SUSAH NAK PEGANG PHONE SI KECIL NI MERENGEK'.

TEKS : RAIHAN NOORDIN
FOTO : RAIHAN NOORDIN

(anak 1-6tahun)

Ibu-ibu selalu beri alasan tak sempat nak urus bisnes di rumah akibat anak-anak yang memegang gadget kita di rumah.
Bila takdapat, mulalah meraung sampai bergegar satu rumah!!
Itu masalah terbesar kita, kan, terutama yang WAHM dan berbisness online? Dah mommy pegang fon seorang lagi tu nak buat apa, sungguhpun lambakan mainan atau abang dan adik ada tetap tak senang duduk, 
Antara yang kak ann sendiri hadapi bila mula mula terikat secara gembira dengan bisness online, telefon tak dapat dipisahkan. Komitmen marketing dan menjawab pm pm dan coaching dari team membuatkan kak ann lebih dari biasa memegang fon. Ha sudah pasti anda pun hadapi situasi seperti ini kan?!!


Apa nak buat ya??, bisness berjalan anak masih gembira, disini kak ann share beberapa tips melalui video ini. Sebarang soalan boleh dikemukakan diruangan komen, boleh kak ann dan pembaca lain beri idea! kan seronok! ye lah anak pun lain lain kan.







Apa pun jua tips dan resepinya,tidak lah setiap  waktu akan sempurna walaupun anda tidak berbisness online bukan? Maksudnya ada situasi anda perlu pelbagaikan cara dan gaya, anak yang kian meningkat usia mereka tidak akan kekal pada perangai yang sama, bersabar dan beri masa pada diri sendiri dan anak untuk menyesuaikan dunia bisness si ibu. 


Selamat Berjaya!! 
Psychologist
Konsultan Qaseh

5 comments:

  1. Alhamdulillah terima Qaseh kak an atas sharing. Daripada tips akk beri tu ada juga yg ainul praktikn. Cuma bila orang disekeliling kita sebut anak kita nakal. Xreti duduk diam. Asyik main. Xpandai belajar. Sedangkan kita tau itu masa yg kita beri pada anak2 untuk main belajar. Kita jadi ada stress juga bila keadaan orang lain tak sama dengan apa yg kita nak. �� paham tak soalan kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh bayang situasi bila orang mula melabel, takpa ainul..beri masa dia sementara sahaja,orang yang kata pun dia tak tahu apa sebenar yang kita cuba buat. maafkan mereka. Tahniah ainul berusaha untuk berjaya tanpa abaikan perhatian anak.

      Delete
  2. Mcm pengenalan untuk sabtu ni jeee hehe. Tq kak ann atas tips2 nyaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. syam ini persediaan, insyaAllah banyak lagi nak kongsi apa kesalahan yang kak ann pernah buat dulu, baby you kecil lagi lain pula tipsnya. hehe

      Delete
  3. Mcm pengenalan untuk sabtu ni jeee hehe. Tq kak ann atas tips2 nyaaa..

    ReplyDelete