Monday 22 May 2017

ENTRI 66 :KEJAYAAN ITU TANGGUNGJAWAB

TEKS   : RAIHAN NOORDIN
FOTO  : RAIHAN NOORDIN


Bismillahirrahmanirrahim, alhamdulillah akhirnya harini berkesempatan mencoret blog dah semakin usang ni. hehehe..

Kisah kejayaan 2016,
Image may contain: 3 people, indoor
itulah yang nak kak ann kongsi , walaupun sebenarnya tidak lah besar mana nak dibandingkan dengan kejayaan orang lain. Namun kak ann niatkan moga kisah ini menjadi inspirasi dan semangat tauladan buat anda yang baru nak bermula seperti kak Ann dulu.

2016 dulu merupakan tahun yang kak Ann anggap sebagai tahun dakian bukit. Alhamdulillah walaupun ada tersasar dan jatuh tersungkur tetapi akhirnya bukit yang kak ann mahu daki itu Allah izinkan capai.

Bermula dengan sale 20k sebulan alhamdulillah sedikit sedikit semkin naik dengan sales team meningkat ke 30k dan mencecah purata 50k dan 60k .

Top PP adalah anugerah yang Kak Ann sasarkan bukan kerana anugerah tetapi sebagai jalan dan track yang kak Ann mahu tebas. Seolah-olah laluan hutan yang asalnya semak dan penuh binatang berbisa yang kak Ann tebas dan lapangkan buat pelapis pelapis dikemudian hari,

Melalui kejayaan lebih 60 orang stokis seluruh Malaysia dan menjadi yang PERTAMA ianya bukanlah perkara semata mata posisi untuk dibanggakan tetapi menjadi kayu aras untuk semua team stokis dan rania rania dibawah QRNC untuk turut juga lalui,


Harapan sebenar menjadi PPW (Pengurus Pemasaran Wilayah) bukanlah pangkat semata, atau income beribu, kerana lebih 70% untung runcit asal akan hilang dan diberi kelayakkan kepada stokis stokis yang baru naik. Termasuklah bonus komisen. diberi pilihan untuk tidak mencadangkan kenaikan stokis2 baru boleh sahaja menambah nilai income malah berganda pula komisen sbg PPW namun itu bukanlah kejayaan sebenar dan bukan kepuasan sebenar.



Sesungguhnya  ia amat mencabar kewibawaan sebagai usahawan Islam sejauh mana anda mahu membantu lebih ramai menjana income. Alhamdulillah kak ann berada di Ana Edar untuk tidak mudah mendabik dada dan merasa puas dengan kejayaan yang sekecil ini,

Ketahuilah menjadi yang terbaik dikalangan yang terbaik bukanlah untuk pujian dan ianya bukanlah SYURGA HAKIKI, kerana apa yang anda perlu hadap adalah lebih daritu.

Image may contain: 10 people, people smiling, people standing

Tujuan kak ann cerita ini semua? Sekali lagi ini bukan kejayaan hakiki kerana yang hakiki adalah di akhirat sana, izinkan kak ann buat lebih banyak saham akhirat. Jemput anda bersama yang mahu bermula dari 'kosong' hinga banyak angka kosong sbg income.

Bersama anda juga untuk tambah saham akhirat dimana harta dan imbuhan infiniti yang tidak ternilai.

012 9321 366. 
Raihan Noordin




No comments:

Post a Comment