Tuesday 9 August 2016

ENTRI 4 :Re-assembled of Life

Teks : Raihan Noordin
Foto  : Raihan Noordin

Allahummasolliala sayyidina muhammad
Waalasayyidina muhammad

Allahummasolliala sayyidina muhammad
Waalasayyidina muhammad

Allahummasolliala sayyidina muhammad
Waalasayyidina muhammad

Entri semalam kak ann ada share aktiviti kelas thinking skills. Pagi ni seawal jam 8 pagi kami dah mula main puzzle! ..hahah kesian diorang ni bangun bangun terkebil kebil nak selesaikan puzzle tu.





Dalam banyak banyak puzzle hanya 1 yang sempat disipakan dalam masa ditetapkan, yang lain tu dah marah marah tuan empunya puzzle yang gunting dan lukis susah.

hahah patutlah cepat senang je kan!

Lesson learnt: to assemble and to re-assembled every pieces of our life would need tans of patience, when we are in a fragile and crashed it would need a deep breath to relax and focus.

Begitu juga dalam hidup , meniti ujian sungguh mudah minda dihinggapi dengan pelbagai bisikan jahat dan melemahkan. Sungguh itu membuat jasmani dan kuasa tindakan yang sangat2 lemah justeru tidak dapat mencapai apa yang kita cita cita kan. 

Seringkali kak ann share dengan agent agent Qaseh Gold kami agar sentiasa fokus dan perbaharui niat setiap hari dalam berbisness. Dalam binsess Qaseh Syarikat amat amat mengutamakan konsep 'Baraqah Practice' .

Niat yang baik dan jelas itu asas Minda yang SIHAT. Sememestinya sebagai seorang Islam kita berniaga demi mendapat keberkatan rezeki , memberi manfaat kepada diri, keluarga dan masyarakat supaya ia menjadi saham di dunia dan akhirat. 

Kuasa Tindakan yang diselarikan dengan niat yang JELAS akan menghasilkan keputusan yang hebat. Sesungguhnya apa jua hasil ianya pasti datang dariNya, jangan lupa itu. 

Oklah setakat ini dulu entri kak ann. Teringat training 20hb ni untuk agent-agent Qaseh Gold , masih banyak mahu dibuat penambahbaikan. Doakan dberi ilham yang baik-baik untuk manfaat semua ya,

Bye bye.

Psychologist
KonsultanQaseh
StokisQaseh

012 9321 366

No comments:

Post a Comment